Kategóriák
Webshop menedzser

Mit takar a webáruház üzemeltetés?

Webáruház üzemeltetésről akkor beszélünk, ha a weboldalon feltüntetett magánszemély vagy cég tartozik felelősséggel a webáruházban megjelenített termékek iránt, valamint mind a technikai, mind a háttérben zajló zavartalan működésért is. Vagyis a megrendelések, szállítási és csomag logisztikai feladatok ellátása, a vevők panaszkezelése, a termékek raktározásának lebonyolítása és a pénzügyi egyensúly megteremtése.

Továbbá az ’Impresszumban’ ennek a cégnek vagy személynek kerülnek feltüntetésre az adatai a webáruházra vonatkozóan, úgymint:

  • az adószám,
  • a vállalkozás hivatalos neve,
  • elérhetőségek,
  • a kapcsolattartó neve, 
  • engedélyek a termék forgalmazását illetően (ha szükséges). 

A szerződéskötést és megállapodásokat a partnerekkel is az üzemeltető végezheti el, valamint a termékgaranciával kapcsolatos tevékenységek, az árucsere és az áruvisszavétel is ide tartozik.

Ezzel szemben mire is terjed ki a webáruház menedzselés?

A webáruház menedzselés vagy kezelés a webáruház azon stratégiaifejlesztési és marketing feladataival foglalkozik, ami segít abban, hogy webáruháza több konverziót érjen el, ezáltal több vevőt szerezhessen és profitáló legyen.

Nézzünk néhány példát, hogy milyen esetekben is érdemes menedzsment cégekhez fordulni?
  1. Ha például könyveket árul az interneten és szeretne egy nagyszabású, országos tavaszi kampányt az egyik termékéből, hogy minél több potenciális vevőhöz juthasson el, akkor érdemes megtervezni a stratégiát és a használni kívánt felületeket, valamint azt, hogy a választott felületek közül melyiken mikor, hányszor és hogyan szeretne megjelenni.
    Általában egyszeri megbízásokat is adhat a menedzsment cégeknek, akik elvégzik Ön helyett a marketing kampányával járó feladatokat, beállításokat.
  2. Tételezzük fel, hogy meglévő webáruháza nem rendelkezik még az online fizetés lehetőségével, azonban tudja, hogy a mai e-kereskedelmi világban ez elengedhetetlen a nyereséges működéshez.Ebben az esetben a menedzsmenttel foglalkozó cégek segíthetnek ennek a kivitelezésében, és összekapcsolhatják webáruházát az egyik ilyen sikeresen működő rendszerrel (SimplePay, PayPal). (A bankkártyás fizetési lehetőség a hazai webáruházak közel felében van jelen, pedig ez a második legkedveltebb fizetési mód, nagyjából a vásárlók 30%-a fizet vele és akár 0,5%-os konverziónövekedést is generálhat.)Ami egyes esetekben kisebb fejlesztést igényel, és a menedzsment cégek el is vállalhatják, azok az árösszehasonlító oldalakon való megjelenések (pl. Árukereső, Árgép, Olcsobbat.hu), hogy a termékek felkerülhessenek és kilistázódhassanak a keresések alapján. (Az árösszehasonlító oldalak akár 3,54%-os konverzióval is tudnak működni.)
  3. Természetesen beszélhetünk olyan esetekről is – és ezek a leggyakrabban előfordulók –, amikor egyáltalán nincs ideje vagy tudása a webáruháza marketing tevékenységével foglalkozni, és egy teljeskörű szolgáltatásra lenne szüksége.

Egy olyan csapatra, akik megírják a hírleveleket, blogbejegyzéseket, karbantartják a Facebook, Instagram oldalakat, odafigyelnek a SEO-ra, hirdetéseket kezelnek, nyomon követik az eredményeket és kimutatásokat készítenek. Ezeket a feladatokat pedig havonta leegyeztetve ellátják, időben és pontosan.

Ilyen esetekre nyújtanak megoldást a komolyabb webáruház menedzsment cégek, akiknél minden területnek megvannak a felelős szakemberei, így képesek a vállalkozások marketing tevékenységeit ellátni professzionális szinten, időt spórolva a webáruház tulajdonosok számára.

Tehát láthatjuk, hogy míg a webáruház üzemeltetésnél a háttérben zajló pénzügyi, technikai és logisztikai feladatok ellátása a cél, addig a webáruház menedzselés a webáruház vevőbaráttá tételéről, konverzió növelésről és a webáruház marketing feladatainak ellátásáról szól.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük