Kategóriák
Webshop menedzser

Mi az a online marketing?

Mindenek előtt tisztázzuk, hogy mit is jelent az, hogy „online marketing”. A online marketing lényegében nem más, mint egy márka, vagy annak termékeinek, szolgáltatásainak népszerűsítése különböző online csatornákon, például az interneten. A legtöbb cégnek van egy konkrét célközönsége, amelyet ideális ügyfelei alkotnak – az online marketing segít, hogy a cégek elérjék ezeket a lehetséges ügyfeleket azokon a online csatornákon, amelyeket a mai vásárlók előszeretettel, napi szinten használnak.

 

Az online marketing számos online technológiát vet be annak érdekében, hogy a cégek üzeneteit eljuttassa a célközönséghez. Ez a kommunikáció történhet a cég webhelyén, közösségi média profiljain, emailen, online hirdetéseken, és egyéb médiumokon keresztül is (a legfontosabbakról lejjebb bővebben is szót ejtünk majd).

 

Egy cég számára azonban nem elég egyszerűen jelen lenni az online közegben, hanem törekedni kell arra is, hogy minél jobban kitűnjön abból, minél láthatóbbá váljon a lehetséges ügyfelek számára – ebben segít az online marketing.

 

Az internet emellett drasztikusan megváltoztatta a vásárlás folyamatát is: az emberek egyre többmindent rendelhetnek meg otthonuk kényelméből. Manapság már nem kell minden apróságért felkeresni a legközelebbi szaküzletet, hiszen az interneten rengeteg szakmai kérdésre választ kaphatnak az emberek egy pár másodperces kereséssel.

Ezek az információk nagyban befolyásolják az emberek vásárlói döntéseit is – még ha egy üzlethelységben is vásárolnak meg egy terméket, jó eséllyel akkor is internetes kutatásuk során választják ki azt.

Egy vásárlási folyamat több szakaszból áll, az online marketing feladata pedig az, hogy minden egyes szakaszban megfelelő üzenetekkel célozza meg a lehetséges ügyfeleket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük