Kategóriák
Webshop menedzser

Hogyan legyen hatékony a webáruház menedzselése?

A webáruház menedzselés stratégiai, értékesítési és a marketing folyamatok irányításának elvégzését jelenti.

Az esetek többségében a vállalkozóknak, webáruház tulajdonosoknak nincs elég idejük vagy tudásuk, hogy mindent egy kézben tartsanak és mindent egy személyben elvégezzenek, legyen szó újonnan alakult, vagy akár már több éve működő webáruházról.

A napi adminisztrációs feladatok mellett kevés idő jut a marketing szerteágazó munkafolyamatainak elvégzésére. A webáruházzal járó marketing tevékenységek azonban elengedhetetlen részét képezik egy sikeres vállalkozás életében.

Így máris elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor a vállalkozónak döntést kell hoznia a jövőre nézve. Hogyan képzeli el a fejlődést a vállalkozása életében? Mit kell ahhoz tennie, hogy elérje a kitűzött céljait, más szóval:

Mi a következő lépés?

I. Új webáruház esetén

Ha kezdő vállalkozásról van szó, sok esetben még nem tart ott a cég, hogy egy külön alkalmazottat vegyen fel, aki ellátja a webáruházra, márkaépítésre irányuló marketing feladatokat, melyeket egy személyben nem is biztos, hogy el tud végezni.

Ha végzünk egy gyors számítást, egy alkalmazott havi bére a legalacsonyabb költséggel számolva is bruttó 195.000 Ft/hó, és ehhez jönnek a további kiadások, például az irodahelység bérlése, ami országos átlagot nézve 3000 Ft/nm, valamint a munkavégzéshez szükséges egyéb eszközök megvásárlása, beszerzése.

Ha mégis alkalmazott felvétele mellett döntünk, 3 problémával is szembesülni kell, melyeket nem biztos, hogy azonnal észreveszünk vagy kezelni tudunk.

Első probléma: Vállalkozói szemszögből nézve nagyon nehéz a megfelelő ember megtalálása, leginkább a napjainkban fennálló munkaerőhiányból kifolyólag.

Második probléma: Sok vállalkozó beleesik abba a hibába, hogy felvesz egy marketingest és elvárja tőle, hogy értsen összességében mindenhez: alapfokú fejlesztésekhez, videó készítéshez, online marketinghez, képszerkesztő programokhoz (legyen az Photoshop vagy CorelDraw) tapasztalata, legyen SEO szakember, lavírozzon ügyesen a szövegírás világában, és persze a PPC-ről se feledkezzünk meg.

Ez valójában nem lehetetlen, de elnézve ezeket az elvárásokat, legalább 3 különféle szakmáról beszélünk, továbbá minden egyes területben benne van egy többéves tanulási időszak is, valamint a gyakorlat megszerzésének a folyamata. Ezt a hibát ne kövessük el!

Harmadik probléma: Ha egy munkatársnak nap mint nap ugyanazokkal a feladatokkal és ugyanazzal a termékpalettával kell foglalkoznia, egy idő után egyáltalán nem fog benne változatosságot találni, unalmassá válhat számára, és így a munkavégzés sem lesz eredményes, hiszen nem lesz benne kihívás. Ezt az opciót is érdemes számításba venni.

II. Meglévő webáruház esetén

Amennyiben egy régóta működő webáruházról beszélünk, már valószínűleg kipróbált jó néhány lehetőséget, hogy gördülékenyen haladjanak a marketing folyamatai. Azonban a siker receptjét mégsem sikerül megtalálni.

Az biztos, hogy egy sikeres webáruház működtetéséhez igyekeznünk kell a relevancia jegyében a lehető legtöbb platformot, lehetőséget, programot, szolgáltatást kihasználni, hogy eredmények születhessenek. Persze ehhez egyszerre nagyon sok területen kellene megállni a helyünket.

III. Ha nem akarunk új munkatársat felvenni

Nézzük meg, hogy egy webáruházak menedzselésével foglalkozó cég hogyan tud segíteni ebben a helyzetben? A webáruház menedzselés ellátja azokat a marketing tevékenységeket és fejlesztési munkálatokat, melyek elengedhetetlenek a sikeres működéshez.

Ebben az esetben maga a menedzsment cég látja el a rábízott feladatok összeségét. Ez lehet videó készítés, webáruház fejlesztés, social felületek kezelése és kampányok létrehozása, termékfotózás, hírlevelek készítése és kiküldése, blogbejegyzések írása, SEO elvégzése és kimutatások készítése.

Mivel a legtöbb elvégzendő feladat befolyással van egymásra, érdemes egy komplex rendszerben gondolkodni. A menedzseléssel foglalkozó cégek szakértő munkatársakkal, meglévő platformokon és eszközökkel dolgoznak együtt. Ilyenek a hírlevélküldő rendszerek, analitikai eszközök, automatizálást segítő programok.

Ezeknek a professzionális használatával teszik eredményessé a webáruháza működését.  Ahhoz, hogy a folyamatokat siker koronázza szoros együttműködés szükséges a két fél közt, ez jelenthet akár napi szintű egyeztetéseket és konzultációkat.

Ez azért is elengedhetetlen mert a webáruház tulajdonosok ismerik a termékeiket, szolgáltatásaikat azok előnyeit, hátrányait, míg a menedzsment cég azokat a lépéseket, stratégiákat, amelyek sikeressé teszik a webáruházakat.

Tehát, ha azt szeretné, hogy vállalkozása növekedni tudjon, érdemes lehet együttműködni egy webáruházak menedzselésével foglalkozó céggel, akiktől professzionális szinten kaphat segítséget.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük